Stand van zaken halverwege het seizoen
KAMPIOEN Westfield Cup 2014
KAMPIOEN Westfield Cup 2011
VICE-KAMPIOEN Westfield Cup 2015
VICE-KAMPIOEN Westfield Cup 2013
RAEK Racing - Toonaangevend Westfield Cup Preparateur
ROOKIE-KAMPIOEN Westfield Cup 2017

Stand van zaken halverwege het seizoen

De 206 Gti Cup heeft er in 2018 vier evenementen op zitten. Hoe is het verlopen voor de rijders van RAEK Racing: Sijmen Verveer #74, Dirk Warmerdam #75 en Hilde Blaauw #88? En hoe gaat het met John Hoogland # 30 en Jarno Iprenburg #75 in de Westfield Cup?


Tijdens het eerste evenement op Circuit Zandvoort in april hadden de wisselende weersomstandigheden een belangrijke invloed op de uiteindelijke uitslag van de verschillenden klassen. In de Westfield Cup wist RAEK Racing door een goede regenset-up en met name in de tweede wedstrijd kordaat in te spelen op de vernaderende weeromstandigheden het maximale resultaat te behalen. Jarno Iprenburg wist beide races te winnen. Logisch gevolg was dat de coureur uit Nijkerk eerste stond in de kampioenschapsstand. Helaas was John Hoogland er niet bij vanwege ziekte.


In de 206 GTi Cup deden de drie musketiers Verveer, Warmerdam en Blaauw het naar behoren. Voor met name Hilde Blaauw was het een dag die ze niet snel zal vergeten. Haar allereerste race en dan ook nog natte omstandigheden, in een veld van ruim 40 Peugeots. Geen gemakkelijke opgave, maar ze heeft zichzelf er doorheen geslagen en ging naar huis met een diffuus gevoel van tevredenheid, maar zich ook afvragend wat haar in hemelsnaam bezielde om deze uitdaging aan te gaan. Student Warmerdam en Verveer konden de top net niet bijbenen en moesten genoegen nemen met respectievelijk zesde en vijfde positie in race 1 en een derde en vierde positie in race 2.


Het eerste buitenlandse evenement kwam dit seizoen al snel. Eind mei stonden twee Westfields en drie Peugeots klaar om de strijd aan te gaan op het TT circuit van Assen. Hilde Blaauw had de dag voor het evenement nog wat trainingskilometers gemaakt en wist zich voor de enige andere dame in het veld te kwalificeren, maar moest tijdens de races genoegen nemen met een plekje achter haar concurrente in de Ladies Cup. Sijmen Verveer was wat wild die dag vond de wedstrijdleiding en enkele concurrenten, met als gevolg dat hij in de tweede race 30 strafseconden kreeg en een goede positie  in de eindrangschikking kon vergeten. Dirk Warmerdam was de snelste op de baan, met drie maal de snelste ronde werd dat bevestigd, alleen in de eindrangschikking was dat niet te zien. Twee keer derde en een achtste plaats was zijn deel. Kortom teleurstelling had  de overhand.


In de Westfield Cup was het duidelijk dat RAEK Racing qua snelheid niet mee kon doen met de eersten. Kortom het beperken van de schade was het devies deze dag en dat deed Iprenburg met alles wat hij had en meer en zodoende kon die de eerste wedstrijd zelfs winnen. In de tweede en derde race lwam hij als vijfde en vierde over de finish. John Hoogland  was ook uitgeziekt en was er in Assen ook bij en kwalificeerde zich als 16e van de 33 Westfields. In de races streed hij voor een top 10 positie. Met een elfde en twee keer een twaalfde positie kon de coureur uit Harmelen tevreden huiswaarts keren.


Tijdens het derde evenement op Circuit Zandvoort liet Dirk Warmerdam een staaltje overmacht zien. Pole Positie, drie maal de snelst ronde en alle drie de races gewonnen waarbij race drie er qua spanning ver bovenuit stak. Door een matige start moest  de Delftse student zich van een vierde positie naar voren vechten en het gat met  de koploper dichtten. Dit deed hij met verve, om vervolgens in de laatste ronde ook de koppositie over te nemen en de race te winnen. Sijmen Verveer in RAEK Racing Peugeot #74 kwalificeerde zich netjes op P6. Tijdens start was hij te vroeg weg en gedurende de race maakte hij ook nog eens, volgens de wedstrijdleiding ongeoorloofd contact me een andere deelnemer, met 20 seconden straf als gevolg en een finish op P19. In de tweede race wist de coureur uit Overveen gestaag naar voren te rijden, met een 14e en een 9e plaats tot gevolg. Hilde Blaauw kwalificeerde zich ook in Zandvoort voor haar opponente Vermeer en wist ook in de races voor haar te blijven, alleen kwam Boo Gielen in alle drie de race ver voor haar over de finish.


Jarno Iprenburg begon nog goed aan het derde evenement met een strakke pole positie, maar vergooide vervolgens het gehele evenement door  foutieve brainwave bij de opstel- / opwarmronde. Gevolg was dat hij vanuit de pits moest starten en het gehele evenement achter feiten aanliep, met als grootste domper een DQ voor het niet inlossen van een drive through. Kortom, weg koppositie in het algemeen klassement.  John Hoogland startte de dag met een gemiddelde kwalificatie, maar ging daarentegen in de eerste race als een kogel en kwam als 7e over de finish. In de tweede race moest hij een plekje toegeven en werd achtste om in de laatste race eveneens als achtste over de finish te komen.


Niet kort na het derde evenement gingen de Westfield coureurs naar het uitjes van het jaar! Spa-Francorchamps stond op het programma. Voor John Hoogland was het evenement snel ten einde, nadat hij zich in de eerste race verremde. De schade was te groot om te repareren, dus had RAEK Racing nog maar één ijzer in het vuur, te weten Jarno Iprenburg, die na het derde evenement wat goed te maken had. Dit had hij goed in zijn oren geknoopt en wist met een derde en twee tweede plaatsen het evenement te winnen.


Hetgeen een mooi bruggetje is naar het vijfde evenement van de Westfield Cup tijdens het DNRT Super Race Weekend. Vier races stonden er op het programma en ook hier was de eindwinnaar RAEK Racing coureur Jarno Iprenburg. Hij deed dit met een derde, tweede, derde en een eerste positie in de respectievelijke vier races. John Hoogland was druk met het houden van vakantie.


Voor de Peugeots was het Super Race Weekend het vierde evenement van het seizoen. Sijmen Verveer was net als Hoogland druk met vakantiezaken, dus had RAEK Racing dit keer twee Peugeots rond rijden. Hilde Blaauw deed het gedurende de gehele racedag enorm goed! De vrije training beloofde veel goeds en met name veel spanning in de Ladies Cup. Zat er tijdens het vorige evenement nog enkele seconden tussen Hilde Blaauw en Boo Gielen, dit keer was het minder dan een seconde, waardoor ook meteen een enorme stap in het veld werd gemaakt. Werd er eerst nog in de achterhoede gestreden, nu stond mevrouw Blaauw plotseling in het middenveld. En dat het geen toevalstreffer was, liet ze zien met een tweede trainingstijd met maar 0,062 seconden achterstand op de nummer één in de kwalificatie van de Ladies Cup. De eerste race kam ze als nummer 15 over de finish en als nummer 1 in de Ladies Cup over de finish. Helaas eindigde de tweede race in de laatste ronde in de grindbak, door haar positie te graag te willen verdedigen. Hierdoor startte ze de 40 minuten race achteraan en kwam helaas onnodig met een andere deelnemer in contact, waardoor een goed resultaat verkeken was. Dirk Warmerdam kwam snelheid te kort, maar wist de schade beperkt te houden en door twee keer een tweede en een derde positie zelfs in te lopen op de koploper in het algemeen klassement.


Al met al gaat het tot op heden helemaal niet verkeerd met de coureurs van RAEK Racing. In de Westfield Cup en in de 206GTiCup wordt nog meegedaan voor het algemeen kampioenschap, maar ook voor de Ladies Cup. Verder maken coureurs die niet strijden om een kampioenschap goede progressie. Het team van RAEK Racing kijkt dan ook met frisse zin uit naar het tweede deel van het seizoen.


Contact Us

Contact

Preparatie & begeleiding

Preparatie

& begeleiding

© 2014 RAEK Racing  All rights reserved  RAEK! Management


Westfield75

Verhuur

Westfield Cup Racer



My Great Web page