KAMPIOEN Westfield Cup 2014
KAMPIOEN Westfield Cup 2011
VICE-KAMPIOEN Westfield Cup 2015
VICE-KAMPIOEN Westfield Cup 2013
RAEK Racing - Toonaangevend Westfield Cup Preparateur

Een mooie seizoensstart RAEK Racing

Zo! Het eerste evenement voor RAEK Racing in 2017 zit er op. En een mooi event was het, het weer zat mee, stralend zonnetje 15 graden, geen wind, ideale omstandigheden om te racen. RAEK Racing zou met drie nieuwe rijders en een oud gediende in twee nieuwe klassen actief zijn.


Te beginnen met de voor dit jaar nieuwe Peugeot 206 GTi Cup. RAEK Racing startte afgelopen zaterdag niet onverdienstelijk met één rijder, Sijmen Verveeer, in GTi Cup. Dit aantal zal verdubbeld worden bij het volgende evenement . In de vrije training deed hij wat hem was meegegeven vanuit de pits, namelijk rustig de baan en de auto verkennen. Sijmen had de maandag ervoor onder begeleiding van Arjen Heeck nog getraind, waarbij de racetechnieken werden aangescherpt. De drijvende kracht  achter RAEK Racing wist na de tijden van de vrije training gezien te hebben, dat een top tien resultaat in de kwalificatie mogelijk was. Vlak voor de middag stond Verveer met een grote glimlach in de pitbox van RAEK Racing, nadat hij had vernomen dat hij vanaf plaats vijf zijn eerste race mocht aanvangen in een veld van ruim veertig Peugeots.


In de eerste race kwam de Overveense ondernemer na twaalf ronden op een achtste plaats over de finish, in race twee werd het een elfde stek. Elke race zat vol met actie voor Sijmen en voor zijn tegenstanders. Alle ervaring, nieuwigheden en spannende moment kwamen langs, code 60, een excursie door de grindbak, een moeilijker sturende auto, grind in de wielen, te veel om op te noemen, maar al met al een uitstekend debuut dat naar meer smaakt. Op de vraag of hij had genoten was het enthousiaste commentaar:”Het was heel gaaf, ook om meteen op niveau  mee te kunnen doen. Afstellen is nog een dingetje – uitbreken in Tarzan en S-boch was door blokkerend  rechter achterwiel. Volgens het publiek op het dak  was ik de enige  die dat had”. “Hier gaan we naar kijken, want dat zou niet moeten kunnen”, gaf Heeck aan.


In de Mazda MAX5 Cup was het Remy Fallakha die de eer hoog moest houden voor RAEK Racing. Net als Sijmen is Remy ook een debutant. Of liever gezegd een debutantje, want Remy is nog maar 16 jaar, maar enorm fanatiek. En hij houdt er niet van om de zichzelf geen druk op te leggen. Dus helemaal tevreden was  hij aan het eind van de dag niet. Hij was namelijk in de laatste race, nadat hij van een 27e plek gestart was in de laatste ronde, terwijl hij al was opgestoomd naar plek 21, in de grindbak geëindigd. “Een beetje dommig”, zou koningin Maxima over koning Willem hebben gezegd als hem iets dergelijk zou zijn overkomen met als zijn levenservaring, maar ik ben ervan overtuigd dat ze dat niet had gezegd over Remy. Integendeel. De middelbare school scholier deed het erg goed en boekte elke sessie progressie. Gekwalificeerd – er was geen vrije training om het nog wat lastiger te maken – op een 36e plaats wist hij zich in race op te werken naar positie 34. Hierbij moet vermeld worden dat door mis schakelen hij bij de start 44e lag, dus 12 plaatsen gewonnen had. In race twee eindigde hij als 27e en race drie eindigde in de grindbak van de Tarzanbocht,maar werd hij alsnog als 37e op de uitslagenlijst gezet.  We kijken nu al uit naar het tweede evenement, waar een plek in de top 20 absoluut tot de mogelijkheden behoort.


RAEK Racing Steps eindigt op dit moment bij de Westfield Cup, waar het multifunctionele team twee ijzers in het vuur had met nieuwkomer Mark Jobst en met oud gediende John Hoogland. En ook hier ging het hartstikke goed voor de rijders van RAEK Racing. Was de vrije training nog niet voor allebei de rijders een groot succes, in de tijdtraining stonden de twee auto’s met de roze, paars en blauwe accenten gebroederlijk onder elkaar op de tijdenlijst op plek zeven en acht. In de eerste race bleven de twee elkaar bij elkaar in de buurt als aan een touwtje en doordat een concurrent zijn auto niet tussen de witte lijnen wist te houden eindigende de twee op plek zes en zeven alleen dan met John Hoogland als zesde en Jobst als zevende. In de tweede race wist Jobst het hoge niveau vast te houden en kwam ditmaal als zesde over de finish. Na de complimenten van het team in ontvangst genomen te hbben blikte Jobst terug op de dag “Een tevreden coach telt voor twee, of zoiets. Zeker aan genieten, zoveel geleerd vandaag”. Bij Hoogland ging het iets minderin de tweede race. Nadat hij eerst een slechte start had, was hij aan het jagen op Danny Lammers op plek negen. Helaas staakte de coureur uit Harmelen de strijd na ronde acht. Na een spannend moment in het Scheivlak dacht hij dat er iets mis was met zijn bolide, hetgeen achteraf gelekte olie was, waardoor de auto op een onverwacht moment uitbrak. “Het gevoel was wel weer terug. Vooral in het tweede deel van race één. Ik ga dus ook naar Dijon”,was de conclusie van Hoogland. Helaas onnodig de pitstraat in gereden en een top tien resultaat weggegooid in race twee, maar al met al had ook hij een goed gevoel aan het eerste event overgehouden.


RAEK Racing kijk alweer uit naar het volgende event. Op 28, 29, 30 april mag de Westfield club weer rijden op het mooiste circuit voor sevenachtigen; het Franse Dijon-en-Prenois. Daarna is het weer MAX5 tijd eind mei en begin juni tijdens de Pinksterraces op Circuit Zandvoort.


Contact Us

Contact

Peugeot 206 GTi

Verhuur

Peugeot 206 Gti Cup

Preparatie & begeleiding

Preparatie

& begeleiding

© 2014 RAEK Racing  All rights reserved  RAEK! Management


Statistieken liegen niet, 11x winst in 13 wedstrijden